6 fontos szempont a megfelelő vámszoftver kiválasztásakor

2023. jan. 3.

Elérkezhet egy cég életében az a pont, amikor vámszoftver használatára van szükség vagy meglévő szoftver cseréjén kell gondolkodni. De mi alapján válasszunk? Melyik termékre, szolgáltatást voksoljunk? Mire érdemes odafigyelni, egy új vámszoftver választás előtt?

Legfontosabb szempontok hatékony vámkezelési megoldás keresésénél

1. Üzleti folyamatok újragondolása

Időről időre az üzleti folyamatokat érdemes, sőt szükséges megvizsgálni, akár új szempontok szerint értékelni, majd ennek eredményként újra gondolni, hiszen ez biztosítja a korszerű és hatékony működést. A lényeg, hogy átbeszéljük a teljes workflowt és máris fény derül az esetleges hibákra, hiányosságokra, a felesleges vagy épp hiányzó mozzanatokra, de kiemelheti azokat a lépéseket is, melyekre megbízhatóan építkezhetünk.
Az egyes mozzanatokról, adatáramlás menetéről célszerű folyamatábrát készíteni. Ez a rész nem spórolható meg mivel, ha üzleti folyamataink nem megfelelőek, akkor egy új szoftver bevezetése csak pénzkidobás és kínszenvedés lesz. 
Keressünk olyan szolgáltatót, aki segít az üzleti folyamatok felülvizsgálatában és újjászervezésében. 

2. Szakmai megfelelőség elvárhatósága

Egy vámszoftverrel szemben valós elvárás, hogy a jogszabályi előírások alapján képes legyen a szükséges nyilvántartások kezelésére, a hatósággal történő adatkommunikációra és a vámokmányok előállítására. 
Az Ön üzleti folyamatai alapján meghatározott vámkezelések támogatására képes legyen a választott szoftver.

3. Szupport szolgáltatás elemei

Az üzleti folyamat már meghatározza, hogy mennyire kritikus cége számára a minőségi, gyors szakszerű segítség adott probléma esetén. 
Amennyiben Ön valóban csak egy szoftvert választ, akkor sajnos előfordulhat, hogy a szükség idején nem kap kellő támogatást, szupportot. 
Meg kell vizsgálni, hogy a szoftverfejlesztő cég milyen szupport szolgáltatásokat kínál és azok lefedik-e az üzlet által igényelt esetleges hibatűrési időt.

4. Az informatikai előírások nem megkerülhetőek

Cége telephelyéről, belső hálózatáról (home office-ból ) vagy esetleg rugalmasan bárhonnan elérhető legyen a vámszoftver? Az üzleti folyamatok és a cég informatikai biztonsági előírása megadják a kérdésre adható választ. Tehát nem elkerülhető a cég informatikai részleg bevonása. Egyik sarkalatos kérdés, hogy milyen előírásokat támaszt a céges informatika egy-egy alkalmazott szoftverrel szemben:

  • Támogatja-e a felhős megoldásokat, vagy csak on-premise megoldás jöhet szóba?
  • Milyen biztonsági előírásokat követel meg egy felhős szolgáltatás kapcsán (VPN, SSO stb.)?
  • Az SLA (Service Level Agreement), azaz a szolgáltatási szintek definiálása.

5. Modularitás, lehetőség a továbbfejlődésre

Ugyan most csak egy-egy vámeljárásra van szüksége, de javasolt már most átgondolni, hogy a cége jövőképéhez képes lesz-e igazodni a szoftver. Van-e lehetőség továbblépésre akár vámfolyamatok, akár adatintegráció, akár folyamat automatizálás területén. 
Nem javasolt „adatrögzítő” szoftvert választani! Űrlapok kitöltése már nem elegendő, mivel szűkös a megfelelő, szakképzett humán erőforrás, illetve a megfelelő kvalitású szakembertől pedig nem az adatok rögzítése az elvárt, hanem a compliance, a hatékonyság.

6. Védőháló, hogy Ön csak a sikereire fókuszálhasson!


A vámszoftver szolgálatónak a biztonságot kell Ön számára nyújtania. Tudni, hogy 

  • problémáira van megoldás
  • a szolgáltató holnap is elérhető lesz és rendelkezésére áll Ön számára
  • megfelelő szakemberek csapata biztosítja a szolgáltatást, mely készen áll a fejlődésre 
  • adatai biztonságban vannak, megbízható és korszerű IT megoldások, melyek folyamatos felügyelet alatt állnak.

Nem árulunk zsákbamacskát azzal, hogy mi az összes fent említett esetben tudunk segíteni. Keressen bizalommal!

Értesüljön elsőként a vámszakmai hírekről és újdonságainkról!

Az adatkezelési tájékoztatót és a használati feltételeket elolvastam, megértettem és elfogadom.