Brexit: több adminisztráció, de mégis hogyan?

2020. aug. 27.

Az elemzések és a várakozások szerint a Brexit jelentős hatást gyakorol majd a logisztika és a szállítmányozás területére egész Európában, melynek következménye a hosszabb várakozási idők és a több papírmunka. Mivel az Egyesült Királyságra január 1-jétől már 3. országos félként tekintünk, az import és export tevékenység vámkezelési feladatot von majd maga után még akkor is, ha sikerül kedvező megállapodásra jutni. Mindez továbbá azt is eredményezheti, hogy nem csupán az EU-UK viszonylatban jelentkezik majd a hatás, hanem globálisan számítani lehet fennakadásokra.  

Szinte biztosra vehető, hogy a logisztikai területeken jelentős változásokat okoz a Brexit gyakorlati hatályba lépése, így az ellátási lánc esetleges nehézségei miatt már most érdemes újragondolni a készletezési stratégiát, illetve a megrendelési, szállítmányozási folyamatokat.  

Ma már nem kérdés, hogy a megnövekedett információ-mennyiség gyors feldolgozására, pontos nyilvántartások vezetésére és az adminisztrációs feladatok minimalizálására a digitalizáció a válasz. Az ügyviteli rendszerek, a jól definiált automatizált folyamatok megoldást nyújthatnak a folyamatos üzem fenntartására és az adminisztrációs terhek kordában tartására.

A felkészülés első lépéseként tehát javasolt áttekinteni a jelenlegi ügyviteli folyamatok automatizálhatóságát, az informatikai rendszerek lehetőségeit, hiszen az erőforrás megtakarítása kiemelten fontos most, de hosszútávon is jelentős előnyöket érhetünk el. 

 

Automatizált folyamatok 

Sokszor már egy kisebb folyamat automatizálása is jelentős időmegtakarítást jelenthet, mint például egy státuszhoz kapcsolódó e-mail értesítés kiküldése, vagy egy űrlap automatikus kitöltése.  

A rutinszerű folyamatok, adatrögzítés kiváltására rugalmasan alakítható, meglévő rendszereket kiszolgáló megoldást jelenthet az RPA (Robotic Process Automation), azaz a robotizált folyamatautomatizálás

Forrás: UIPATH 

A szoftverrobotok alkalmazhatók minden olyan adminisztrációs területen, ahol egyébként magas humán erőforrással, de jól meghatározható, állandó feladatok elvégzésére van szükség. Ezen feladatok lehetnek például az adatgyűjtés, rendszermonitorozás, számítások, adatösszesítések. 

 
 
Tudjon meg többet robotizált folyamatautomatizálás szolgáltatásunkról!
 
 

 

Megosztott platformok 

Az információk megosztása, azok elérése valós időben, de akár a feladatok online felületen történő dedikálása jelentős előnyt jelenthet a mindennapokban. Sok esetben a kommunikáció az ügyfelekkel, a vállalaton belüli részlegekkel e-mail-en történik, ami amellett, hogy információvesztéssel járhat, jelentős időveszteséget is okozhat azzal, hogy az információk strukturálatlanul áradnak be, nem beszélve arról, hogy az ilyen forrásból érkező információ esetén további feldolgozás szükséges, ami megint csak erőforrás-igényes.

Képzeljünk el egy olyan online teret, ahol az ügyfeleinkkel, munkatársainkkal megoszthatjuk a megbízásokkal kapcsolatos információkat, mindenki hozzáfér az aktuális állapotokhoz, részfeladatokat delegálhatunk, ahol nem vesznek el az információk. Egy ilyen webes platform számos telefon, e-mail és egyéb adminisztrációs feladatot válthat ki mindamellett, hogy rendezett naprakész információ érhető el a nap bármely időpontjában és helyfüggetlenül, aminek eredménye a hatékonyság és pontos ügyfélkiszolgálás. 

A portálmegoldások meglévő ügyvitelei rendszere mellé is, egyedi igényei szerint, folyamataihoz igazítva is kialakíthatók, így költség- és időhatékonyan hozhatja ki a legtöbbet vállalkozásából.  

Ismerje meg portálmegoldásainkat:

Régens Receiving Portal

e-Vamp - Eseti vámkezelési megbízás alkalmazás

Valósítsuk meg együtt az egyedi igényeinek megfelelő platformot:

Egyedi WEBSCM megoldás

Értesüljön elsőként a vámszakmai hírekről és újdonságainkról!

Az adatkezelési tájékoztatót és a használati feltételeket elolvastam, megértettem és elfogadom.