Régens Customs - Vámprogram
Asset Publisher
13/01/2025
Tájékoztató a 2025-ös vám- és adómentes értékhatárokról New
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) közzétette a 2025-ös évre érvényes vám- és adómentes értékhatárokról szóló részletes tájékoztatót. A dokumentum célja, hogy az állampolgárok és a gazdasági szereplők pontos információval rendelkezzenek a különböző vám- és adóköteles termékek, illetve szolgáltatások mentesítési szabályairól.
13/01/2025
Adótörvény-változások 2025-ben: Az áfa-levonási jog új szabályai a közvetett vámjogi képviselők számára New
A 2025. január 1-jével hatályba lépő adótörvény-módosítások érdemi változásokat hoznak az importált áruk utáni áfa-levonási jog érvényesítésében. Az új szabályozás kifejezetten a közvetett vámjogi képviselők szerepét és kötelezettségeit érinti, és szigorú előírásokat tartalmaz az adólevonási jog gyakorlására vonatkozóan.
06/01/2025
Az NCTS 5. fázis és az AES bevezetése: A vámeljárások digitalizációjának új mérföldkövei
Az Európai Unió célja, hogy a vámeljárások teljes mértékben digitalizáltak és automatizáltak legyenek, biztosítva az átláthatóbb, gyorsabb és hatékonyabb működést. Az Uniós Vámkódex (UVK) 952/2013/EU rendeletének 6. cikke alapján minden információcsere és adatkezelés elektronikusan történik a vámhatóságok és gazdálkodók között. E cél eléréséhez az UVK munkaprogramja meghatározza a szükséges rendszerek fejlesztését és a megvalósítás határidőit.
18/12/2024
A 2025-ös Regadó-változások: Mit kell tudniuk az autótulajdonosoknak?
A 2025-ös év jelentős változásokat hoz a regisztrációs adó, vagy közismertebb nevén regadó rendszerében. Az új szabályozás célja, hogy az adórendszer a környezetvédelem és a fenntartható közlekedés irányába terelje az autóvásárlókat.
16/12/2024
Ügyfélkapu+ és az elektronikus ügyintézés szabályai: Mit érdemes tudni?
2025. január 16-tól az Ügyfélkapu helyébe lépő Ügyfélkapu Plusz (Ügyfélkapu+) és a Digitális Állampolgár Program (DÁP) új korszakot nyit a digitális ügyintézésben. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) tovább finomítja az elektronikus kapcsolattartás kereteit az ügyfelekkel, akik számára a modernizált rendszerek gyorsabb és biztonságosabb hozzáférést nyújtanak.