Összeszedtük a VMI készletgazdálkodási rendszer előnyeit - mutatjuk! - Vámprogram
Összeszedtük a VMI készletgazdálkodási rendszer előnyeit - mutatjuk!
A Vendor Managed Inventory (röviden VMI) a beszállító raktári készletének kezelése, egy, az értékesítő által működtetett készletgazdálkodási rendszer.
Lényege abban áll, hogy a továbbra is a beszállító tulajdonában maradó készleteket a logisztikai szolgáltató kezeli. Mindez az átvevőtől (tehát a gyártó, vagy kereskedő cégtől) optimális távolságon belül történik.
A VMI rendszer működése legtöbb esetben bizományi készletek kezeléséhez és hatékony vámkezelési folyamatokhoz kapcsolódik. Ezek a rendszer legfőbb előnyei.
A rendszer részei:
• Előzetes tervezésen alapuló raktárfeltöltés
• Valamennyi csomagolóanyag beszerzése és minőségi kontrollja
• Egy kapcsolat - egy számla
• Felesleges csomagolóanyag beszerzés korlátozott kockázata
• Valamennyi szállító kezelése
A rendszer általános előnyei:
• Csökken a működő tőke mennyiségi igénye
• Csökkennek a kezelési, adminisztrációs költségek
• Csökken a raktárkészlet
• Minőségellenőrzés
• Gyors készletfeltöltés
Miért is jó a vevő (gyártó- vagy kereskedelmi cég) számára ez a rendszer?
• könnyen tervezhető beszerzés
• a megrendelések gyors teljesítése
• készlet csökkentés (csökkenő raktározási költségek)
• gyártási hiányok minimalizálása
• rugalmas működés és alkalmazkodás a változó gyártási tervekhez
• biztonságos megoldás
Beszállítóként is előnyös a rendszer, mert:
• kisebb fuvarozási költségek, nagyobb árutételek küldése révén
• a készlet ellenőrzése a raktárról történő kivezetéséig
• nagyobb rugalmasság
• tervezési hibák minimalizálása
• kölcsönös ármegállapodások vevő és szállító között – mindkét fél viszonylag nagy tárgyalási mozgásteret nyer
Mutatjuk ábrán is a rendszert:
Összegzésképp elmondható, hogy a VMI sarokköve az, hogy a rendelés a gyártó feladata, nem a kereskedőé. Ez a koncepció azért is nagyon előnyös, mert a szállítónak csak saját termékeire kell figyelni, ő pedig jól ismeri termékeinek viselkedési jellemzőit. A forgalom, a függő rendelések, a felmerült készlethiány és az aktuális promóciókat figyelembe véve a szállító kiszolgáló rendszere elkészíti a rendelést, melyet továbbít saját raktára és a kereskedő felé. A folyamat így egyszerűvé, gyorssá és jól átláthatóvá válik.