Régens Vámprogram - Vámprogram
Hírek
2025. május 8.
Korlátlan vámkezelés AES integrációval - most az első hónap ingyen! Új
Az új AES rendszer sikeres bevezetése után a Régens Zrt. ismét új szintre emeli a digitalizált vámkezelést. A vállalkozások számára most olyan vámszolgáltatást kínálunk, amely nemcsak NAV-kompatibilis, hanem valóban problémamentes, elérhető és korlátlan.
2025. május 7.
2025. május 6-án sikeresen elindult Magyarországon az Automatizált Export Rendszer (AES). Új
Mint minden új rendszer bevezetésekor, az indulást ezúttal is kisebb-nagyobb kihívások kísérték, azonban összességében az élesítés zökkenőmentesen zajlott. Az export szállítmányok indítása és kiléptetése jelentették a legnagyobb feladatot, de a rendszer gyors alkalmazkodása és a felhasználók felkészültsége lehetővé tette a hatékony átállást.
2025. május 5.
Mi tehető AES üzemszünet esetén? Eljárásrend az elektronikus exportvámeljárások fennakadásának kezelésére Új
Az exporttevékenység gördülékeny lebonyolításához elengedhetetlen az elektronikus vámeljárási rendszer, az AES (Automated Export System) zavartalan működése. Azonban bármely informatikai rendszer esetében előfordulhatnak működési zavarok, így a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) részletes üzemszüneti eljárásrendet dolgozott ki az AES rendszer átmeneti kieséseinek kezelésére.
2025. április 30.
Megjelent új AES kisokosunk– már letölthető!
Letölthető legújabb verziója AES kisokosunknak! A dokumentum praktikus útmutatót nyújt az Automatizált Export Rendszer (AES) működéséről, különös tekintettel az új uniós vámszabályozásokra és az exportfolyamat digitalizációjára.
2025. április 29.
Az AES rendszer bevezetése Magyarországon
Az Európai Unió vámügyi digitalizációs törekvéseinek részeként 2025-ben Magyarországon is jelentős fejlesztések történtek a váminformatikai rendszerek terén. A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) 2025. január 21-én bevezette az Új Számítógépesített Árutovábbítási Rendszer (NCTS) 5. fázisát, amely az Uniós Vámkódex (UVK) előírásainak megfelelően biztosítja az elektronikus adatcserét a vámhatóságok és a gazdálkodók között.
2025. április 20.
A vámkezelés első lépései - VPID/EORI szám igénylése
Cikksorozatunkban végigvezetjük Önt azon lépéseken, amelyek szükségesek ahhoz, hogy egy gazdálkodó vagy magánszemély saját nevében, normál eljárás keretében elvégezhesse az áru vámkezelését – a szükséges azonosítók, engedélyek beszerzésétől az okmányok kitöltéséig.Előző cikkünkben azt jártuk körbe, hogy milyen esetekben kötelező vámárunyilatkozatot benyújtani. Mostani bejegyzésünkben a vámhivatali azonosítószám (VPID szám és EORI szám) igénylésének menetét mutatjuk be. Kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogyan történik a VPID szám igénylése ügyfélkapun keresztül, és milyen módon történik az EORI szám igénylése és lekérdezése.