Korszerű adatgyűjtő eszközök

2021/ 11/02

A korszerű adatgyűjtő (RF vagy szkenner) eszközök használatával élő képet kaphatunk a tárolt áruk valós állapotáról és a raktárban zajló folyamatokról. Segítségükkel helyfüggetlenül lekérdezhetők a raktárkészlet információi, és ha eltérést tapasztalunk, akkor akár azonnal módosíthatók is az adatok. A készülékek támogatásával a raktári folyamatok gyorsíthatók, hatékonyabbá és pontosabbá tehetők.

Ennek feltétele a folyamatos online adatkapcsolat, a raktárszoftvert megfelelően támogató adatgyűjtő eszközökhöz készült szoftver, illetve az alkalmazás képességeit kiaknázó modern készülék.

Valós idejű információkezelés

Egy korszerű adatgyűjtő készülék azonnali kérésfeldolgozást tesz lehetővé, a folyamatos online adatkapcsolatnak köszönhetően. A raktári műveletek valós időben feldolgozhatók, és a raktárkészlet információt lekérdezve naprakész adatokat kapunk. Mindezt helyfüggetlenül tehetjük meg, bárhol a raktárban, így csökkenthetők az adminisztrációs irodai látogatások.

Ennek eléréséhez fontos feltétel a papíros feladatkiosztások teljes elhagyása. Míg előfordulhat olyan raktári művelet, amely nem valós időben történik, addig nem érhető el a teljes mértékben „digitalizált raktár” és előfordulhat az, hogy már elavult információkhoz juthatunk. A naprakész raktárkészlet nyilvántartás alapja az áruk mozgásának folyamatos és pontos rögzítése, valós időben.

Monitorozó rendszer

A raktárszoftver használata során rengeteg információ keletkezik, amelyet az adatgyűjtő eszközök használatával csak tovább bővíthetünk, mivel a fizikai műveletek „digitalizásából” rengeteg adat nyerhető ki. Ilyen például a folyamatok állandó naplózása, amelynek köszönhetően percre pontosan megmondható, hogy melyik raktári művelet mikor történt, mennyi ideig tartott, illetve melyik felhasználó végezte azt.

Az információ halmaz megfelelő felhasználását a raktárszoftvert részét képező-, monitorozására alkalmas modul segítségével lehet elérni, amely áttekinthetővé és irányíthatóvá teszi a belsős felhasználók (műszakvezetők, raktárvezetők) számára a raktárban zajló folyamatokat. A felület segítségével a késések, illetve az egyenetlen munkavégzések elkerülhetővé válnak, mivel személyre, illetve folyamatra szabhatóan is átláthatóvá és kiadhatóvá válnak az egyes feladatok.

Hasonló lehetőséget kínál egy dashboard felület, amely a külsős megbízó/partnereknek felé nyújt áttekintést a raktári folyamathoz kapcsolódó fő teljesítménymutatókról.

Felhasználóbarát felület

Fontos, hogy mind a készülék, és mind a rajta futó szoftver ergonomikus használatot biztosítson.

A szoftver kialakítása egyszerű és magától értetődő kell legyen. Használata során a felhasználó tapasztalja meg a „flow” élményt. Ha elakad, akkor az csak a szoftver téves művelet miatti tiltása miatt történjen meg. A megjelenő hiba, figyelmeztető és tájékoztató üzenetek egyértelműek kell legyenek, és nem csak hibakódokból kell álljanak.

Android

A régi Windows-on alapuló adatgyűjtő eszközök általános supportja nemsokára lezárul, további támogatás ezeknél a rendszereknél már nem lesz elérhető. Helyét (a jelenlegi állapotok szerint) az Androidos adatgyűjtő eszközök veszik át.

Előnye az az átjárhatóság, amellyel akár egy egyszerű Androidos mobiltelefon is bevonható a munkafolyamatokba, a készülék adottságainak megfelelően. Lényeges kiemelni, hogy ez a lehetőség, csak a megfelelően előkészített/felkészített szoftver esetében érhető el.

Fontos, hogy a vállalatoknak időben kell gondolniuk arra, hogy leváltsák az eszközeiket, illetve szoftveres oldalról is felkészüljenek erre a változásra.