Év végi összegzés - 2021

2021/ 22/12

Lassan eljön az év utolsó napja is, ilyenkor mérleget szoktunk vonni a magunk mögött hagyott esztendőről. Tesszük ezt magánemberként és tesszük ezt vállalkozásként is. Az az egy biztos, ez az év nemcsak rendhagyó módon indult, hisz velünk maradt a világjárvány, hanem bizonyos szempontból át is alakította az életünket, a mindennapos rutinjainkat, és új irányokat, megoldásokat kellett keresnünk a munkánkban, a magánéletünkben egyaránt.

Folyamatosan kerestük a megváltozott körülményekhez igazodó hatékony lehetőségeket, hogy személyre szabott megoldásainkkal  támogassuk Ügyfeleink munkáját.


Március hónapban a NAV informatikai megoldása lehetővé tette, hogy a vámárunyilatkozatok utólagos módosítási kérelmét elektronikusan is be lehet nyújtani. Ez azt is jelentette, hogy a papír alapú módosítási kérelem már a múlté lett, és az utólagos módosítási kérelmeket elektronikusan intézhetik a gazdálkodók, ezzel leegyszerűsítve és felgyorsítva az ügyintézés folyamatát.

Nagy örömünkre szolgált, és büszkék voltunk arra, hogy ügyfeleink Magyarországon elsők között nyújthattak be elektronikus módosítási kérelmet a CustomRs vámprogram használatával.

Az év folyamán sokszor az Ügyfeleinktől is kaptunk inspirációt, felkérést új vagy akár egy meglévő rendszer fejlesztéséhez, és ennek is köszönhetően aktív szereplői lettünk az e-kereskedelem világának.

Nyár közepén megszűnt a 22 eurónál kisebb értékű, EU-n kívüli harmadik országból érkező küldemények áfamentessége, de a vámmentesség megmarad. Ezekre az árukra csökkentett adattartalmú vám-árunyilatkozatot (CSEV) kell azóta is benyújtani. A mi megoldásainkat is gyorsan alkalmassá tettük a változások nyomon követésére és rendszereink hamarosan akár több millió árunyilatkozat beküldésére is alkalmasak lettek. Több projekten vagyunk túl, így elmondhatjuk, hogy automatizált megoldásunkkal Magyarországon kimagaslóan a legtöbb CSEV a Régens által nyújtott megoldáson keresztül került benyújtásra.

 

 

A felhőszolgáltatás idén is hatalmas lehetőség volt az Ügyfelek számára.  Egyre több gazdálkodó bízott meg csapatunk informatikai szolgáltatásában. A legnagyobb igény  a 7/24 ügyeleti szolgáltatásunk iránt mutatkozott,  amely védőhálót nyújtott  Ügyfeleinknek az éjszakai, hétvégi munkavégzés biztosításához.

Egész évben folyamatosan hírt adtunk, és aktívan részt vettünk a különböző szakmai szövetségek (MVSZ, VJASZSZ) által szervezett rendezvényeken, sőt tapasztalatainkról előadóként részt is vettünk ezeken.Mindig nagyon jó érzés és öröm, hogy a rendezvényeken sok ismerős arcot látunk, sok ügyféllel találkozunk, ezzel is erősítve a néha több éves szakmai barátságot, kapcsolatot.
 
Kimondhatjuk, ez az év is rendhagyó volt számunkra, a folyamatos megújulás, az azonnali helytállás, a fejlődés jellemezte, amelyekért szeretnénk most is köszönetet mondani a szakmai szervezeteknek, ügyfeleinknek és csapatunknak egyaránt, akik támogatták és segítették munkánkat.

És mit hoz a jövő? Azt mi sem tudjuk előre, de egyet mondhatunk: szeretjük munkánkat, jól eső érzés az Ügyfelektől érkező pozitiv visszajelzés, mely további fejlődésre sarkall bennünket. Reméljük jövőre is hasonló, avagy még több újdonságról számolhatunk majd be Önöknek!

 

Értesüljön elsőként a vámszakmai hírekről és újdonságainkról!

Az adatkezelési tájékoztatót és a használati feltételeket elolvastam, megértettem és elfogadom.