EMCS Comm

kommunikációs alkalmazás jövedéki termékek bejelentéséhez

 

A Régens által kínált EMCS Comm alkalmazás - kihasználva a NAV által biztosított elektronikus adatkapcsolatot - megoldást biztosít a jövedéki nyilvántartásban rögzített adatok megfelelő formában történő továbbítására és a kapott válaszüzenetek feldolgozására, azaz teljes szállítási folyamat adminisztrációjára, a bejelentési kötelezettség megvalósítására. EMCS Comm by Régens

 

Jövedéki bejelentések egyszerűen
 

Az alkalmazás a CustomRs e-Jövedék2017 moduljával integráltan áll rendelkezésre, ezt kihasználva ügyfeleink automatizáltan tehetnek eleget bejelentési kötelezettségüknek.

Az EMCS (Jövedéki Árumozgás és Ellenőrző Rendszer) olyan, az EU tagállamaiban elérhető számítógépes rendszer, amelynek célja felügyelni, nyomon követni és így ellenőrizni a Közösségen belül és nemzeti szinten adófelfüggesztés mellett szállított jövedéki termékek sorsát; továbbá a rendszer az adózott termékek szállításához kapcsolódó egyszerűsített kísérő okmány (EKO) adatainak kezelésére is szolgál.

Az EKO, szállítólevél, TKO bejelentési kötelezettségnek a NAV által biztosított ANYK (Általános nyomtatványkitöltő) alkalmazáson keresztül is eleget tehetnek a gazdálkodók, de az adminisztrációs teher csökkentése és  az átláthatóság érdekében lehetőség van adatkapcsolaton keresztüli bejelentésre.

Az EMCS Comm alkalmazást a Custom[R]s jövedéki moduljával integrálva, a Gazdálkodók automatizáltan tehetnek eleget bejelentési kötelezettségüknek.

 EMCS Comm és e-Jövedék2017

Alábbi megoldásunkat azon Gazdálkodóknak ajánljuk, akik mind az árumozgásokat, mind az elektronikus nyilvántartást szoftveres segítséggel szeretnék megoldani.
A két program együttes használatának előnye többek között az azonos adattörzsek használata és az egyes üzenetek, mint EKO, TKO, szállítólevél automatikus átadása a vámprogramból az EMCS programba.
A két program működését teljesen összehangoltuk, így az egyes folyamatokba beépítettük az adatok átadásának időpontját is.
Mind az e-Jövedék modul, mind az EMCS Comm programunk megfelel a legújabb jövedéki változásoknak, hiszen és a jogszabálykövetés szolgáltatásunknak köszönhetően ezt a jövőben is garantáljuk Ügyfeleink számára.

Az EMCS COMM működése:

Gazdálkodó Gazdálkodó
1. Adatbeküldés
1.
Adatbeküldés

A feladó gazdálkodó rögzíti és elektronikusan beküldi a szállítmány adatait (e-TKO tervezet).

2. Hitelesített okmány visszaküldése
2.
Hitelesített okmány visszaküldése

Megfelelő adattartalom esetén, a vámhatóság elfogadja az okmányt, és hitelesítve –  azonosítószámmal (AHK) ellátva – visszaküldi a gazdálkodó részére. Fontos, hogy a hatóság által kiadott AHK azonosítószám kíséri majd a szállítmányt, ez alapján követhető nyomon a szállítmány sorsának alakulása!

5. Nem várt eseményekről való tájékoztatás
5.
Nem várt eseményekről való tájékoztatás

A szállítás alatt felmerülő, nem várt eseményekről – pl. új rendeltetési hely meghatározása – szintén elektronikusan kell tájékoztatni a hatóságokat.

Vámhatóság Vámhatóság
3. Szállítmány indítása
3.
Szállítmány indítása

A gazdálkodó kinyomtatja az e-AAD – elektronikus adminisztratív – okmányt, és annak kíséretében elindítja a szállítmányt.

4. Értesítés a termék várható érkezéséről
4.
Értesítés a termék várható érkezéséről

A szállítmány indítását követően a hatóság – szintén az EMCS rendszeren keresztül – értesíti a címzett tagállam hatóságát, valamint a címzett gazdálkodót arról, hogy tervezetten mikor és milyen jövedéki termék érkezése várható.

6. Értesítés a szállítmány megérkezéséről
6.
Értesítés a szállítmány megérkezéséről

A szállítmány megérkezését követően a címzett gazdálkodó elektronikusan értesíti a hatóságot arról, hogy a szállítmány megérkezett, valamint a szállítmánnyal kapcsolatos egyéb adatokat is közölni szükséges (pl. mennyiségi és minőségi eltérések).

Szállítás
Címzett Címzett
Gazdálkodó
Gazdálkodó
Vámhatóság
Vámhatóság
1.
Adatbeküldés

A feladó gazdálkodó rögzíti és elektronikusan beküldi a szállítmány adatait (e-TKO tervezet).

Vámhatóság
Vámhatóság
Gazdálkodó
Gazdálkodó
2.
Hitelesített okmány visszaküldése

Megfelelő adattartalom esetén, a vámhatóság elfogadja az okmányt, és hitelesítve –  azonosítószámmal (AHK) ellátva – visszaküldi a gazdálkodó részére. Fontos, hogy a hatóság által kiadott AHK azonosítószám kíséri majd a szállítmányt, ez alapján követhető nyomon a szállítmány sorsának alakulása!

Gazdálkodó
Gazdálkodó
Szállítás
Szállítás
3.
Szállítmány indítása

A gazdálkodó kinyomtatja az e-AAD – elektronikus adminisztratív – okmányt, és annak kíséretében elindítja a szállítmányt.

Vámhatóság
Vámhatóság
Címzett
Címzett
4.
Értesítés a termék várható érkezéséről

A szállítmány indítását követően a hatóság – szintén az EMCS rendszeren keresztül – értesíti a címzett tagállam hatóságát, valamint a címzett gazdálkodót arról, hogy tervezetten mikor és milyen jövedéki termék érkezése várható.

Gazdálkodó
Gazdálkodó
Vámhatóság
Vámhatóság
5.
Nem várt eseményekről való tájékoztatás

A szállítás alatt felmerülő, nem várt eseményekről – pl. új rendeltetési hely meghatározása – szintén elektronikusan kell tájékoztatni a hatóságokat.

Címzett
Címzett
Vámhatóság
Vámhatóság
6.
Értesítés a szállítmány megérkezéséről

A szállítmány megérkezését követően a címzett gazdálkodó elektronikusan értesíti a hatóságot arról, hogy a szállítmány megérkezett, valamint a szállítmánnyal kapcsolatos egyéb adatokat is közölni szükséges (pl. mennyiségi és minőségi eltérések).