Folyamatoptimalizálás integrációs megoldások segítségével

2019. okt. 7.
Napjainkban mind a vámszakmai, mind egyéb területeken egyre számottevőbb problémát jelent a megfelelő szakképzett munkaerő megtalálása és megtartása, ezért is kulcsfontosságú, hogy különböző informatikai megoldásokkal támogassuk a napi munkavégzést.

Egy jól megfogalmazott és megvalósított adatcsere időt, pénzt és munkaerőt spórolhat, ezzel egyidejűleg növelve a pontosságot és az információáramlás sebességét.

 

Egy teljes vállalatirányítási rendszer leváltása idő- és pénzigényes, ezért ha lehet, inkább a meglévő rendszer megtartása mellett döntenek a cégek, még akkor is ha az nem támogatja teljes mértékben üzleti céljaik elérését. Ilyen esetekben megoldás lehet adott szakértői rendszerek integrálása a nagy vállalati rendszerhez, így az elvárt folyamatok és az adatmegosztás a rendszer megtartása mellett is megvalósíthatóvá válik. Ezek jelentősen kisebb befektetést jelentenek, mint egy teljesen új vállalatirányítási rendszer bevezetése. Mindemellett sokkal kevesebb időráfordítással éles üzemmódba állíthatók, így kiemelkedő eredményeket tudnak elérni az üzleti folyamatokban.  

Hogyan segíthet a jól kialakított integráció a folyamatok optimális működésében?

  • A megfelelő adatokat tartalmazó állományok beolvasásával az adatrögzítésre fordított idő jelentősen csökkenthető.
  • A jól strukturált elektronikus átadással a hibalehetőségek száma minimálisra redukálható.
  • Egyedi, ügyfélspecifikus folyamatok alakíthatók ki.
  • Az adatok kétirányú átadása által mind a külső mind az ERP rendszer információi naprakészek.
  • Az azonnali adatátadás lehetővé teszi valós idejű riportok elkészítését.

Nézzünk néhány példát a vám és logisztika területéről

  1. Megrendelések és az azokhoz kapcsolódó beszállítási információk átadásával az import vámkezelésre fordított idő csökkenthető, mivel az előre tervezhető, valamint a vámadminisztrációs munka is előkészíthető.
  2. Express csomagszállítás esetén már a szállítmány feladásának pillanatában rendelkezésre állnak a vámkezeléshez szükséges információk, így lehetővé válik a tényleges beérkezést követően a vámáru kiadhatósága.
  3. Gazdasági vámeljárást folytató Gazdálkodónál a konszignációs raktárból a gyártási tevékenység automatikus kiszolgálása megvalósítható egy jól összehangolt kétirányú adatkommunikációval.
  4. Multinacionális vállalatoknál egyre inkább elvárás egy olyan globális rendszer alkalmazása, mely sok területre csak akkor alkalmazható, ha back office-ként a háttérben megtörténik az adatintegráció az érintett szakértő rendszerrel. Így valójában minden országban ugyanazt a rendszert használják, de a háttérfolyamatokban egy integrált rendszer végzi a feladatok kiszolgálását.
  5. Aktív feldolgozási eljárást folytató vállalkozás esetén az egyes gyártási mozzanatok automatikusan leképezhetők vámjogi szempontból, és ezekről a megfelelő vámokmányok és nyilvántartások vezetése automatikusan megoldható.  Az ilyen jellegű pontos nyilvántartások, elszámolások manapság humán erőforrással már nem biztosíthatók és a Gazdálkodó számára sem ad kellő garanciát a vámjogi megfelelőségre.

Miben tud segíteni Önnek a Régens?

  • Több mint 25 éves szakmai tapasztalatunk által magabiztosan dolgozzuk ki különböző vállalatirányítási és CRM rendszerek integrációját.
  • Cégünk segítséget nyújt a koncepció megalkotásától, a megvalósításon át, a stabil hosszú távú működés biztosításáig minden lépésben.
  • Szakképzett tanácsadóink a folyamat kialakításától a működés támogatásáig nap mint nap szorosan együttműködnek a felhasználókkal és hozzájárulnak a sikeres munkavégzéshez.
 
 
Tudjon meg többet rendszerintegrációs szolgáltatásainkról!