Vámkezelés CustomRs szoftverünkkel – Integráció kívül-belül

2021. nov. 2.

Kiemelkedő termékünk a CustomRs, büszkék vagyunk rá, hogy már 20 éve piacvezető a váminformatika és vámügyintézés területén. Így hát, ha vámkezelés, akkor CustomRs. Mai blogunkban bemutatjuk a CustomRs vámkezelő olyan funkcióit és jellemzőit, amelyekkel minden felhasználó jelentős előnyre tehet szert.  

Ha integrációról beszélünk, akkor az első gondolatunk a "nagy", egymás mellett futó rendszerek összekapcsolása. Azonban integráció egy alkalmazáson belül is megvalósulhat, sőt, sokszor ezek az adatkapcsolatok veszik le a legnagyobb terhet a vállunkról.

A vámprogram folyamatos fejlesztésekor az egyik fő feladatunk, hogy olyan folyamatokat alakítsunk ki, amelyek biztosítják, hogy a meglévő adatokat egyszer kelljen csak megadni, majd azokat a lehető legnagyobb mértékben használjuk/kihasználjuk. 
Mutatunk is egy jó példát: egy érkeztetett szállítmány adatai alapján automatikusan generáljuk az átmeneti megőrzés bejegyzést, amelyhez automatikus biztosítékkezelés kapcsolódik, és ehhez automatikus e-mail értesítés is társítható. Látható, hogy a folyamat úgy is végig futhat, hogy nem is szükséges beavatkozás, vagy akár vámügyintézői döntés, egy adatból előállítható az összes szükséges tranzakció, művelet. 

Vámügyintéző alkalmazásunk erőssége ez a fajta maximális adatfeldolgozás, és emellett időt takarítunk meg, amellyel észrevétlenül növelhetjük hatékonyságunkat és csökkenthetjük a lehetséges hibalehetőségek számát.

Integrált moduljainknak köszönhető az átlátható készletnyilvántartás, pontos elszámolások, az automatikus biztosítékkezelés, az összekapcsolódó vámkezelések szinkronizált kezelése, amelyek többnyire néhány kattintással, egyszerűen a program felületéről elérhetőek.

 

Az interfész modul

Az intergráció másik zászlóvivője  vámkezelő programunkban az Interfész modul. Ez esetben külső rendszerekről, másik programokról van szó, és a tőlük kapott, vagy a részükre előállított adatok feldolgozásáról. 

Ezek az adatinterfészek biztosítják, egy másik rendszerben már rögzített, vagy elektronikusan rendelkezésre álló, pl. Excel táblázat adatait, az adatok feldolgozását. Ez a folyamat az interfészek automatizálásával tovább egyszerűsíthető, így gyakorlatilag a felhasználói szem annyit lát, hogy egy már másik külső rendszerben rögzített adat pl: számla, alapján a vámprogramban már egy előkészített export vámkezelés jelenik meg. 
Ez egy fontos előnye a modulnak, hisz ezzel időt nyerünk, hatékonyabbak leszünk, tudjuk növeli kapacitásunkat, és kevesebb hibalehetőséggel dolgozunk. Vámszakértőink pedig nem az adatrögzítés terhe alatt dolgoznak, így kellő idő jut a szakmai előkészítésre és ellenőrzésre.

Az integráció - legyen szó akár külső, vagy belső adatáramlásról - fontos jelentőséggel bír az Ipar 4.0 és a digitalizáció kapujában, de tekinthetünk rá úgy is, mint első lépés a papírmentes iroda felé, amiről bővebben a következő héten olvashattok.
 

Értesüljön elsőként a vámszakmai hírekről és újdonságainkról!

Az adatkezelési tájékoztatót és a használati feltételeket elolvastam, megértettem és elfogadom.