Így érhetünk el üzleti sikereket a digitális transzformáció által

2020. márc. 2.

Míg a digitalizáció tulajdonképpen már a számítógépek megjelenése óta jelen van életünkben (tény, hogy a technológia fejlődésével, a digitalizáció egyre gyorsul), addig a digitális transzformáció egy olyan új fogalom, amely már a mindennapjaink része , de jelentése nem mindenki számára egyértelmű.

A legtöbben tévesen egy IT beruházást értenek digitalizáció vagy digitális transzformáció alatt, és amennyiben így kezelik cégen belül, a várt siker, a remélt üzleti előny elmarad. Ez esetben viszont a cégvezető úgy értékelheti, hogy a befektetett pénze nem térül meg, így egyhamar nem vág bele újabb IT projektbe. 

Valójában a digitális transzformáció egy új szemléletre kell sarkalljon bennünket. Át kell értékelni, gondolni az addigi működési folyamatokat, illetve akár teljesen új üzleti modelleket kell felállítani. Sok esetben a cég életében ez fundamentális változást jelent, mely az első lépés lehet a fejlődés felé és - nem utolsó sorban – elengedhetetlen, hogy lépést tarthassunk vetélytársainkkal.

A digitalizáció leegyszerűsítve tehát azt jelenti, hogy amit eddig papír alapon, manuálisan végeztünk, azt digitális módszerekre cseréljük le. A digitális transzformáció viszont merőben új üzleti folyamatokat, modelleket, új megközelítést jelent azért, hogy ezeket már kimondottan a rendelkezésre álló technológiákhoz igazítva hozzuk létre, így maximálisan kiaknázva az adott technológiában rejlő lehetőségeket. Ez természetesen nagy fokú rugalmasságot követel meg a cégtől, sokkal többet, mint egy-egy terület feladatainak modernizálása.

Fontos, hogy ez esetben sosincs egyen megoldás, „dobozos rendszer”. A cég profiljának, üzleti érdekeinek, valamint ügyfelei elvárásainak ismeretében állítható fel olyan saját stratégia, amely megfelelő módon képes támogatni a cég digitális transzformációját.

Üzleti tanácsadás szolgáltatásunk keretén belül 

  • a cég kiindulási helyzetének, aktuális workflow folyamatának megismerését,
  • a probléma forrásának feltérképezését, továbbá a
  • vevői visszajelzések elemzését (adatelemzések)

követőn üzleti koncepciók felvázolását és kidolgozását végezzük.

Összegezve, közös feladatunk, hogy feltérképezzük és megértsük a folyamatokat és az elvárásokat, mely alapján kialakítható egy olyan megközelítés, mely elősegíti a fejlődést és egyben a digitális transzformáció sikerességét.

Az üzleti koncepció olyan testre szabott megoldásokat tartalmaz, amelyek  képesek biztosítani az üzleti fejlődést és sikerélményt, pl.:

  • felhőszolgáltatás
  • horizontális gondolkodás – ügyfélélmény javítása újabb szolgáltatásokkal
  • mesterséges intelligencia
  • gépi tanulás
  • multiplatform szolgáltatások
  • workflow optimalizálás vagy definiálás
  • automatizálás

Ha felkeltettük érdeklődését keresse tanácsadóinkat a vámhelpdesk@regens.hu e-mail címen.

Értesüljön elsőként a vámszakmai hírekről és újdonságainkról!

Az adatkezelési tájékoztatót és a használati feltételeket elolvastam, megértettem és elfogadom.