Közleményt adott ki a NAV az internetes bankkártyás fizetés bevezetéséről gazdálkodók részére

2019/13/06

2019. június 5-étől a gazdálkodók, és a képviseletükben eljáró természetes személyek számára is elérhetővé vált az internetes bankkártyás fizetési lehetőség (VPOS).

Tájékoztatjuk a gazdálkodókat, és a képviseletükben eljáró természetes személyeket, hogy 2019. június 5-étől számukra is elérhetővé vált az internetes bankkártyás fizetési lehetőség (az ún. virtuális POS, továbbiakban:VPOS).

A hatályos jogszabályi rendelkezések alapján [465/2017. (XII. 28.) Korm. rendelet 58. § (4) bekezdése] a VPOS szolgáltatás használata a nem természetes személy adózók (gazdálkodók) számára kizárólag azalább felsorolt adónemeket érintően biztosított:

  • 219 Adókártya kiadáshoz kapcsolódó igazgatási szolgáltatási díj
  • 221 Eljárási illetékhez kapcsolódó befizetések 
  • 239 Egyszerűsített fogl-ból eredő közteher befizetés 
  • 302 Háztartási alkalmazott utáni regisztrációs díj 
  • 521 Illetékek 
  • 902 Importtermék általános forgalmi adó 
  • 910 Uniós vámbevételek 
  • 914 Regisztrációs adó 
  • 956 Import jövedéki és energia adó 
  • 957 Közigazgatási bírság 

 

Az új fizetési lehetőség alkalmazását az Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszer (EFER) teszi lehetővé, és eBEV szolgáltatásként működik. A rendszer használatához ügyfélkapus regisztráció és megfelelő jogosultság szükséges [EGYKE – Egységes képviseleti adatlapon a gazdálkodóra vonatkozóan legalább az EGYKE-2 lap F. blokk 11. pontja szerinti „Elektronikus Fizetési és Elszámolási Rendszeren (EFER) keresztül átutalással történő fizetéshez szükséges rendelkezés összeállítása, és internetes felületen történő bankkártyás fizetés (VPOS) indítása” jog].

Az új fizetési megoldás ötvözi a személyes bankkártyás (POS terminál útján történő) és az internetes házibankos (EFER-en keresztüli átutalással teljesített) fizetés előnyeit, hiszen az interneten keresztül indítható fizetési mód (nem igényel személyes megjelenést), a fent felsorolt adónemeken mutatkozó fizetési kötelezettségek egy összegben (egyetlen tranzakcióba összevonva) indíthatók el, és a kapcsolódó tranzakciós költségek nem az adózót terhelik.

Az új VPOS szolgáltatás bevezetése az alábbi 2 eljáráshoz kapcsolódóan történt meg:

  • az eBEV portálon keresztül az EFER/Megbízási csomagok menüpont alatt történő VPOS fizetési mód (ún. „üres VPOS rögzítő”), amelynél a megfelelő jogosultsággal rendelkező természetes személyek a képviselt gazdálkodóra vonatkozóan összeállíthatják a fent felsorolt adónemekben fennálló fizetési kötelezettségek kiegyenlítésére irányuló VPOS megbízási csomagokat és elindíthatják a hozzájuk kapcsolódó bankkártyás fizetési tranzakciót.
  • az eBEV portálon keresztül a SZOLGÁLTATÁSOK/Adószámla és pótlékadatok/Adószámlamenüpont alatt történő adószámla lekérdezéshez kapcsolódó VPOS fizetés lehetősége (ún. „CEF lekérdezéshez kapcsolódó VPOS fizetés”), amelynél a megfelelő jogosultsággal rendelkező természetes személyek a képviselt gazdálkodóra vonatkozóan a fent felsorolt adónemekben fennálló adószámla hátralékaik kiegyenlítésére a Fizetési adatok megtekintését követően elindíthatják a hozzájuk kapcsolódó bankkártyás fizetési tranzakciót.

Forrás: NAV

Értesüljön elsőként a vámszakmai hírekről és újdonságainkról!

Az adatkezelési tájékoztatót és a használati feltételeket elolvastam, megértettem és elfogadom.