Hogyan egyszerűsítheti kommunikációját az egyszeri vámkezelési megbízások területén?

2019/ 05/09

Az egyszeri vámkezelési megbízások kitöltése és feldolgozása sokszor bonyolult és időigényes feladatot jelent mind a megrendelő, mind a vámügynök számára. Ehhez szeretnénk most egy kis segítséget nyújtani.

Mi az az egyszeri vámkezelési megbízás? Egyszerű példán szemléltetve: ahhoz, hogy pl. egy magánszemély külföldi megrendelése esetén a 22 EUR feletti árut leszállítsák, az árura vámot kell fizetni. Így kénytelen megbízni egy szolgáltatót, aki ezt a feladatot átvállalja helyette. Nos, általában itt kezdődnek a gondok…

Felmerülő problémák egyszeri vámkezelési megbízás esetén

  • az egyszeri vámkezelési megbízási nyomtatvány kitöltése magánszemély számára nehézkes és általában érthetetlen;
  • az egyszeri vámkezelési megbízást sok esetben a megbízó cég sem tudja helyesen kitölteni;
  • egyáltalán nem biztos, hogy a megfelelő nyomtatvány kerül kitöltésre;
  • így a fentiek alapján a munka neheze értelemszerűen a vámügynökre hárul, illetve elindul egy levelezés (e-mail vagy rosszabb esetben postai úton) a megbízó és vámszolgáltató között.

A fentiek eredményeképp

  • a magánszemély értetlenül áll a nyomtatvány előtt, hogy míg az áru megrendelése pillanatok alatt megtörtént, addig különböző nyomtatványokat kell kinyomtatnia, kitöltenie, majd beszkennelve visszaküldenie; 
  • a megbízást leadó csak reménykedhet, hogy minden adatot helyesen adott meg és a szolgáltató a vámkezelést megkezdte, mivel az általa beküldött megbízás állapotáról nem kap visszajelzést 
  • a vámkezelési szolgáltatás akár annyi időbe is kerülhet, mint maga a tényleges áruszállítás pl. Amerikából Magyarországra.

Hogy lehet tehát egyszerűsíteni és egyértelművé tenni a vámkezelési megbízás menetét? eVamP – eseti vámkezelési megbízás portálunk hatékony megoldást nyújt a vámkezelési megbízásokok kezelésére.

A mai világban egy innovatív vámügynök nem csak egyszerűen elvégzi azt, amire megbízást kapott, hanem valós idejű adatokkal informálja megbízóját, gördülékennyé teszi a kommunikációt, egyszerűsíti az ügyviteli folyamatait.  

Az eVamp portál mind a vámügynöknek, mind a megbízónak nagy segítséget nyújt: 

  • hatékonyabbá és sokkal gyorsabbá teszi a két fél kommunikációját;
  • jól definiált vámkezelési megbízási űrlap támogatja az egyszerű adatrögzítést;
  • a vámkezelési megbízáshoz pl. termékleírás, megrendelés, fénykép stb. csatolható, amely anyagok minden esetben segítik a vámkezelés gyors ügymenetét;
  • modern, letisztult felület garantálja az elégedettséget.

eVamP – Könnyen használható eseti vámkezelési megbízás portál

Amennyiben Önnek még papír alapon kell a megbízást kiállítania, javasolja szolgáltatójának az eVamP portál használatát!

Értesüljön elsőként a vámszakmai hírekről és újdonságainkról!

Az adatkezelési tájékoztatót és a használati feltételeket elolvastam, megértettem és elfogadom.