Elektronikus kérelmek benyújtása - Hogyan kell kezdeményezni a KKK regisztrációt?

2020/24/09

Sorozatunk ezen cikkében segítséget nyújtunk, hogy miként is kell az elektronikus kommunikációhoz szükséges regisztrációt megtenni, aktiválni a fiókot, valamint milyen egyéb beállításokat kell elvégezni, hogy elektronikusan történjen a kommunikáció a NAV-val.

Ha már rendelkezésre áll az EORI szám ahhoz, hogy a hatósággal elektronikus úton valósuljon meg a kommunikáció kezdeményezni kell a KKK regisztrációt.

A regisztrációt az ÁNYK-ban a VPOP_R11 (Bejelentés és regisztrációs adatlap a KKK-WEBEN történő elektronikus kérelmek benyújtásához) űrlap kitöltésével kell kezdeni. A sikeres regisztrációt követően a NAV-tól a bejelentő megkapja az igazolást a regisztrációról, ami tartalmazza az aktivációs kódot és a megigényelt jogosultságokat.

Amennyiben megtörtént a sikeres regisztráció a következő lépés a KKK weben történő regisztráció.

  1. LÉPÉS: REGISZTRÁCIÓ

A regisztráció menüpontot választva az adatok megadását követően kérni kell a regisztrációt.

  1. LÉPÉS: AKTIVÁLÁS

A regisztrációról a felhasználó e-mail üzenetben értesül. Az e-mail üzenetben található egy aktivációs URL, melyre kattintva a felhasználó aktiválása megtörténik. A sikeres aktiválásról szintén e-mail értesítést kap a felhasználó, mely tartalmazza az egyedi KKK azonosító számát, ami egy 6 jegyű egyedi számsor. Ha az aktiváció sikeres és megérkezik a 6 jegyű azonosító, ezt követően a KKK felületre a 6 karakteres felhasználónévvel és a regisztrációkor megadott jelszóval tud belépni a felhasználó. FONTOS! Ekkor még csak alapszintű felhasználói regisztráció történik.

  1. LÉPÉS: ELSŐDLEGES FELHASZNÁLÓ AKTIVÁLÁSA

Ha a kapott adatokkal sikeres a belépés, ezt követően végezhető el az elsődleges felhasználó aktiválás. Az elsődleges felhasználó az ügyfél „adminisztrátora” csak ő képes másodlagos felhasználókat felvenni és kiosztani számukra a megfelelő jogosultságokat. A belépést követően a „Saját adatok” menüpontban az „Ügyfélregisztráció aktiválása” menüt választva a regisztrációkor kapott aktivációs kód segítségével történik az elsődleges felhasználó aktiválása. Az elsődleges felhasználó sikeres aktiválást követően automatikusan megkapja az R11-es adatlap kitöltése során igényelt jogosultságokat, a kommunikációs csatornák hozzárendelésre kerülnek.

  1. LÉPÉS: MÁSODLAGOS FELHASZNÁLÓ FELVÉTELE

Az elsődleges felhasználó aktiválást követően a felhasználó tudja regisztrálni a másodlagos felhasználókat az „Ügyfél KKK felhasználói” menüpontban. Itt meg kell adni a másodlagos user adatait. A regisztrációról a felvett felhasználó e-mail értesítést kap. A fiókját Neki is aktiválni szükséges a kapott aktivációs URL segítségével. Az elsődleges felhasználónak hozzá kell rendelni a másodlagos felhasználóhoz a kommunikációs csatornákat a Jogok alatt. A másodlagos felhasználó kizárólag akkor tud elektronikus kommunikációt folytatni a hatósággal, ha a megfelelő kommunikációs csatornák hozzárendelés a KKK felületen megtörtét.

A KKK regisztrációt, aktiválást és a felhasználók létrehozását követően az ügyfél meg tudja kezdeni az elektronikus kommunikációt egy tetszőlegesen választott vámszoftver segítségével.

Következő bejegyzésünkben a normál eljárásban történő export és import okmányok kitöltéséhez nyújtunk majd segítséget.

Forrás: NAV

Értesüljön elsőként a vámszakmai hírekről és újdonságainkról!

Az adatkezelési tájékoztatót és a használati feltételeket elolvastam, megértettem és elfogadom.