Digitális logisztika

2020/06/05

Az előző évek trendje szerint arra összpontosított a logisztikai ágazat, hogy a fogyasztók igényeit maximálisan kiszolgálja, így gyors és rugalmas szolgáltatások kialakítása vált szükségessé a logisztika területén. Mindemellett az Ipar 4.0, a digitalizáció is kihívások elé állította az ágazat szolgáltatóit, hiszen a modern kori elvárások a pontos, hozzáférhető információkat, a nyomonkövethetőséget és az automatizált folyamatokat helyezték középpontba. A 2020 év azonban jelentős változást hozott, a világjárvány megváltoztatta az előremutató trendeket és egyben új helyzetet teremtve más megoldásokat követel, vagy éppen a változások rohamtempóban történő implementálását kívánja meg. A változások követéséhez rugalmas, átlátható és pontos logisztikai folyamatokra van szükség, mely ma már elképzelhetetlen digitalizáció, a megfelelő ügyviteli rendszer nélkül.

A gazdasági válság elkerülése, vagy fékentartása érdekében fontos a folyamatos üzem, ezzel együtt logisztikai szolgáltatások fenntartása, de sok területen érezhető már a visszaesés, mondhatni csak félgőzzel működik a világ. A kisebb logisztikai szolgáltatók számára a piaci pozíció megtartása most különösen fontos, ezért most nekik is lépniük kell. Olyan eszközökre, megoldásokra lesz szükségük, melyekkel gyors, egyszerű és nem utolsó sorban megfizethető megoldást tudnak biztosítani a megbízóik számára, figyelembe véve azt is, hogy most az elektronikus információ-átadás méginkább elvárás és a stabil működés kulcsa.

Az átlátható ellátási lánc már eddig is kiemelten fontos tényezőnek számított, korszerű megoldásokkal jelentős üzleti eredményeket érhettek el azok, akik belevágtak a digitalizációba. Az ilyen módon szerzett előnyök között szerepel a költségek csökkenése, a pontosság, az adminisztratív munkaerő csökkentése, valamit kiemelten a szolgáltatási szint és a vevői elégedettség növelése. Talán nem is kell hangsúlyozni, hogy a jelen helyzetben még inkább fontossá vált az hogy az információk elérhetőek és pontosak legyenek, akár a logisztikai szolgáltató, akár a megbízók, megrendelők számára. A felhő alapú megoldások segíthetnek abban, hogy a folyamatot akár teljes egészében, akár a szereplő számára fontos részleteiben, a megfelelő formában elérhetővé tegyük és ezek az információk valós időben legyenek hozzáférhetőek. 

A megfelelő logisztikai folyamatnak és az azt támogató ügyviteli rendszereknek könnyen alakíthatónak, rugalmasnak kell lennie. A logisztika területén a rugalmasság gyakorlatilag fokozott reagálási képességet jelent a piaci igényekre és most épp erre van a legnagyobb szükség. Ez magában foglalja azt, hogy a váratlan új helyzetben is képesek legyünk az igények felismerésére és annak megválaszolására. A vállalkozások számára tehát egy olyan eszköz válik szükségessé, melyben a valós idejű ellátási lánc áttekinthető, összekapcsolja az üzleti folyamatokat és kellően és könnyen alakítható a változó igényekhez, beleértve a folyamatokat és a méretezhetőséget egyaránt.

Tudjon meg többet: https://www.regens.com/hu/logisztikaiszoftverek/

Értesüljön elsőként a vámszakmai hírekről és újdonságainkról!

Az adatkezelési tájékoztatót és a használati feltételeket elolvastam, megértettem és elfogadom.